Nederland in contact brengen met sport
Nederland als sportland naar een hoger plan brengen. Dat is de ambitie van NOC*NSF en het AD. Het AD draagt daaraan bij door mensen via media in contact te brengen met sport. Er zijn altijd mooie, enthousiasmerende verhalen te vertellen. Tijdens grote evenementen als de Olympische Spelen, maar zeker ook daarnaast. De samenwerking met het AD zorgt voor verbinding tussen de fans en sporters van TeamNL.
“Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op ons partnership met NOC*NSF. Sport is een van grootste pijlers van AD en onze zeven regionale titels. Door deze samenwerking zetten we sport in Nederland nog beter op de kaart. De unieke content die uit deze samenwerking voortvloeit zullen onze lezers zeker kunnen waarderen. Daarnaast past dit partnership in onze groei-ambitie binnen Nederland.”
Rhian Ket, partnershipmanager DPG Media
Oranje Boven brengt sporters dichterbij
AD, Nederlandse Loterij en NOC*NSF bedachten Oranje Boven: op de terugweg van de Olympische Spelen vertelden sporters van TeamNL in de lucht uitgebreid over hun ervaringen in Tokio. Verslaggevers Remy Bonjasky, Frank Evenblij, Fatima Moreira de Melo en Shelly Sterk stelden de vragen die je zelf ook zou willen stellen. Dat leverde mooi verhalen op.
“Voor NOC*NSF is DPG Media met het AD als blikvanger een droompartner. Het is het grootste mediabedrijf van Nederland, met heel veel titels op lokaal, regionaal en nationaal niveau. Bijna iedere gewenste doelgroep kunnen we met deze titels bereiken, waardoor we mensen kunnen informeren en inspireren met de kracht van sport. De samenwerking vind ik heel prettig. DPG denkt vanuit hun expertise met ons mee om tot geslaagde campagnes te komen. Zeer waardevol.”
Okke de Vries, accountmanager NOC*NSF
Unieke content maken en verspreiden
Met het partnership willen het AD en NOC*NSF gemeenschappelijke unieke content maken en verspreiden. Zo komen topsporters en sportbonden beter in beeld bij meer mensen. Dat stimuleert en zet mensen aan om te sporten. Ook biedt de samenwerking kans om maatschappelijke thema’s zoals bewegen & gezondheid beter onder de aandacht te brengen via een uitgebreid aanbod aan lokale, regionale en nationale nieuwsmedia.