AD

Nederland sterker maken als sportland

Het AD en NOC*NSF hebben dezelfde ambitie: Nederland als sportland naar een hoger plan brengen. Het AD draagt daaraan bij door mensen via media in contact te brengen met sport. Er zijn altijd mooie, enthousiasmerende verhalen te vertellen. Tijdens grote evenementen als de Olympische Spelen, maar zeker ook daarnaast. De samenwerking met het AD zorgt voor een waardevolle verbinding tussen de fans en sporters van TeamNL.

Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op ons partnership met NOC*NSF. Sport is een van grootste pijlers van AD en onze zeven regionale titels. Door deze samenwerking zetten we sport in Nederland nog beter op de kaart. De unieke content die uit deze samenwerking voortvloeit zullen onze lezers zeker kunnen waarderen. Daarnaast past dit partnership in onze groei-ambitie binnen Nederland
Rhian Ket, partnershipmanager DPG Media

Het doel is om gemeenschappelijke unieke content te maken en te verspreiden. Zo komen onze topsporters en de Nederlandse sportbonden beter in beeld bij meer mensen. Dat zorgt voor een stimulerend effect waardoor mensen aangezet worden om te gaan sporten. Ook biedt de samenwerking kans om maatschappelijke thema’s zoals bewegen & gezondheid beter onder de aandacht te brengen.

Met het partnership bieden we het AD kans om dichter op de sporters te zitten, wat voor sportfans interessant is. Omdat het AD onderdeel is van DPG, het grootste mediabedrijf van Nederland met een uitgebreid aanbod van lokale, regionale en nationale nieuwsmedia, biedt het ons en aangesloten sportbonden kansen op het gebied van breedtesport. Media-uitingen kunnen nu veel beter afgestemd worden op de doelgroep.

Voor NOC*NSF is DPG Media met het AD als blikvanger een droompartner. Het is het grootste mediabedrijf van Nederland, met heel veel titels op lokaal, regionaal en nationaal niveau. Bijna iedere gewenste doelgroep kunnen we met deze titels bereiken, waardoor we mensen kunnen informeren en inspireren met de kracht van sport. De samenwerking vind ik heel prettig. DPG denkt vanuit hun expertise met ons mee om tot geslaagde campagnes te komen. Zeer waardevol
Okke de Vries, accountmanager NOC*NSF