Onze Sporters in Oranje
Begin mei is de TeamNL campagne ‘Onze sporters in Oranje’ geïntroduceerd. De TeamNL uitingen waren zichtbaar door het hele land; langs de snelwegen, bij winkelcentra, in de landelijke dagbladen, op online nieuws-en sportplatformen en sociale media.
De TeamNL uitingen waren zichtbaar door het hele land; langs de snelwegen, bij winkelcentra, in de landelijke dagbladen, op online nieuws-en sportplatformen en sociale media.
De campagne heeft als doel de merkbekendheid en duiding van TeamNL te vergroten en de imago waarden (zoals oranje gevoel, trots, verbindt Nederland, samen) verder te laden.
En dat gaat de goede kant op!
De merkbekendheid is afgelopen periode fors gestegen (naar 81% op dit moment ten opzichte van gemiddeld 73% eind 2022). Daarnaast weet 40% van het Nederlandse publiek wat TeamNL inhoudt (2% stijging) en bovengenoemde imagowaarden laten ook al een lichte stijging zien.
De campagne is uitbreid met een aantal middelen en kanalen. Zo zijn we bij Qmusic (onze mediapartner) te horen met een radiocommercial met een tag on (‘volg de verhalen van onze sporters via TeamNL Youtube’) en ook redactioneel besteden Mattie & Marieke in de ochtendshow aandacht aan TeamNL.
De campagne is afgelopen week gestart en heeft inhaakmomenten bij EK’s, WK’s met doorvertaling naar diverse disciplines en zoals bijvoorbeeld rondom het WK Zeilen. De campagne heeft een doorloop tot en met september dit jaar.