Socialmediarichtlijnen Paris 2024

Tijdens de Spelen in Parijs kun jij Nederland via jouw eigen socialmediakanalen inspireren met jouw prestaties. Wel zijn er een paar richtlijnen. Die geven jou (meer dan ooit) de ruimte om content te delen. Tegelijkertijd beschermen ze de rechten van sponsors en mediarechtenhouders. Er zijn twee soorten berichten met elk eigen richtlijnen: niet-commerciële (reguliere) posts en commerciële (samenwerking met privésponsors) posts.

Er zijn verschillende richtlijnen voor sporters en begeleiders. Op deze pagina vind je een pdf met daarin de belangrijkste hoofdlijnen en enkele voorbeelden.

Richtlijnen olympische en paralympische sporters

Richtlijnen begeleiders Olympische en Paralympische Spelen

Meer informatie

De informatie uit de gedeelde pdf's is afgeleid van de officiële richtlijnen van het IOC, IPC en organisatiecomité en de overeenkomst met NOC*NSF. Die documenten blijven altijd leidend. 

Wil je meer weten over Rule 40? Ga dan naar nocnsf.nl/rule40.