Sporten op wielen (wieler-, motor- en autosport) hebben al decennia mijn meer dan warme belangstelling. Niet alleen als toeschouwer (passief), maar ook als beoefenaar (actief). Daarnaast heb ik grote interesse in innovatie, mobiliteit en duurzaamheid. Deze thema’s zijn ook van groot belang voor de Nederlandse sport. Immers: de sport heeft een relatief grote footprint, vooral door de vele reisbewegingen die sporters en begeleidende teams maken.
Deze combinatie van persoonlijk en professioneel perspectief maken dat ik (extra) trots ben op de samenwerking die we deze week afgesloten hebben met Pon. In de komende periode gaan we gezamenlijk een mobiliteitsprogramma uitrollen. Met de Pon-merken Volkswagen, Gazelle en Shuttel gaan we aan de slag om de mobiliteit van topsporters en medewerkers van NOC*NSF te moderniseren en te verduurzamen. De samenwerking biedt alle opties voor duurzaam vervoer en levert een flinke verlaging op van de binnenlandse CO2-footprint, met zo’n 40 procent.
Ik ben trots dat we weer terug zijn op het vertrouwde Pon-nest. Goed voor de sport, goed voor onze sporters in oranje, goed voor de planeet!
Marc van den Tweel
Grote, impactvolle, stappen dus. Stappen die laten zien dat wij onze verantwoordelijkheid nemen en midden in de samenleving staan. Maar het is niet alleen dat. Voor TeamNL-sporters betekent deze overeenkomst óók een stevige financiële ondersteuning voor hun dagelijks vervoer. Dat ontzorgt en draagt daardoor positief bij aan het prestatieklimaat: op naar nog meer sportieve successen!
Voor NOC*NSF en TeamNL is de samenwerking met Pon bovendien de hernieuwde keuze voor een goede bekende: Volkswagen was namelijk ruim twintig jaar lang dé auto voor de topsporter. Dat wij elkaar weer gevonden hebben, gaan we dan ook nadrukkelijk uitdragen, onder andere met spraakmakende signing op de elektrische TeamNL-Volkswagens. Dat gaat opvallen in Nederland!
Over dat opvallen gesproken: TeamNL heeft zich in het afgelopen jaar ontwikkeld tot een waar ‘lovebrand’. Een merk dat bovendien enorm zichtbaar is geworden. De merkbekendheid in ons land is gestegen tot 86 procent, meer dan 600.000 mensen volgen ons nu op de socials en de TeamNL-website scoort veertien miljoen unieke bezoekers. Met deze samenwerking met Pon verwachten we de komende jaren het TeamNL-gevoel verder te kunnen vergroten.
Los van alle ratio: ja, deze autoliefhebber heeft al mogen proefrijden met de nieuwste, elektrische Volkswagens (die echt ‘next level’ zijn!), en: de showroom van de autodealer, de geur van een nieuwe auto; ik word er blij van. Kortom: ik ben trots dat we weer terug zijn op het vertrouwde Pon-nest. Goed voor de sport, goed voor onze sporters in oranje, goed voor de planeet!
Marc van den Tweel,
Algemeen directeur NOC*NSF