NOC*NSF en Heineken breiden hun samenwerking uit. Volgend jaar ziet het TeamNL Tokyo Center het licht. Dat vormt samen met het Holland Heineken House hét kloppend hart voor de Nederlandse sporters, begeleiding, fans, familie en vrienden. Ook is er plaats voor de partners van de Nederlandse sport en TeamNL, en andere Nederlandse internationale handelspartners. Dat laatste is nieuw. Wat in 1992 op initiatief van Heineken op bescheiden schaal is begonnen, is uitgegroeid tot hét thuis ver van huis en staat ver buiten onze landsgrenzen bekend als dé trekpleister tijdens de Olympische Spelen voor sporters én fans. Met deze uitbreiding wordt het TeamNL Tokyo Center een multifunctioneel centrum met meerdere missies onder één dak, een logisch gevolg van de groei die het heeft doorgemaakt.
Mensen die interesse hebben om volgend jaar tijdens de Olympische Spelen het TeamNL Tokyo Center te bezoeken, kunnen nu al hun gegevens achterlaten op teamnl.org.
“Met deze doorontwikkeling zijn we toekomstbestendig en kunnen we TeamNL sporters met een huis ver van huis voor vrienden en familie nog meer in staat stellen de beste prestaties neer te zetten. Daarnaast bieden we Nederlandse ondernemers binnen de TeamNL Expo nu ook de kans om in deze unieke Olympische setting met hun handelspartners bijeen te komen. Het mes snijdt aan meerdere kanten. Dit TeamNL Tokyo Center wordt met het Holland Heineken House en de TeamNL Expo hét visitekaartje van ons land waar sportiviteit, excelleren, saamhorigheid en gezelligheid bij elkaar komen”, aldus NOC*NSF-directeur Gerard Dielessen.
Voor het TeamNL Tokyo Center met Holland Heineken House en TeamNL Expo is een locatie gevonden in de baai van Tokio. De contractonderhandelingen verkeren in afrondende fase. Dielessen over deze plek: “Het ligt mooi centraal tussen een aantal Olympische wedstrijdaccommodaties én dicht bij het Olympisch dorp waar TeamNL verblijft.” NOC*NSF heeft het opzetten en exploiteren van het TeamNL Tokyo Center uitbesteed aan Papendal.
“Dit is echt the next level’ legt Hans Erik Tuijt, wereldwijd sponsordirecteur bij Heineken, uit. “Het Holland Heineken House is onlosmakelijk met de Olympische Spelen verbonden en is onderdeel van deze TeamNL aanpak. Voor, tijdens en na de wedstrijden is het the place to be om ver van huis bij elkaar te komen om samen de resultaten van onze nationale ploeg mee te beleven en overwinningen te vieren. Heineken is officieel partner van de huldigingen van zowel de Olympische als Paralympische Spelen. Uiteraard is de 15e editie van het Holland Heineken House dan ook de plek waar onze Olympische helden in volle glorie gehuldigd zullen worden.”
In Tokio presenteert Heineken een Holland House nieuwe stijl. In een sportsbar setting kunnen op talloze schermen de inspanningen van TeamNL nauwlettend worden gevolgd. ’s Avonds vinden in het Holland Heineken House traditiegetrouw alle huldigingen van TeamNL sporters plaats. Uiteraard omlijst door optredens van Nederlandse bands, acts en artiesten. Via livestreams, TV en radio uitzendingen wordt er alles aan gedaan om iedereen in Nederland mee te laten genieten van de Olympische vibe in Tokyo.
Sport staat in Tokyo uiteraard centraal; daarom zal geheel in lijn met de ‘enjoy responsibly’ strategie - net als in de samenwerkingen met de F1, UEFA en KNVB - Heineken 0.0 een prominente rol spelen. Heineken 0.0 zie je dan ook volop terug in het visuele design van het Holland Heineken House en aan de bar. Heineken wil met 0.0 onderdeel zijn van deze nieuwe frisse koers waarbij het rondom sportvelden steeds makkelijker is om een gezonde keuze te maken als het om eten en drinken gaat. Met Heineken 0.0 heeft het Holland Heineken House een heerlijk alcoholvrij pils in huis om een overwinning mee te vieren. Daarnaast is dit internationale podium een prachtige plek om 0.0 verder te promoten.
TeamNL EXPO
De maand voorafgaand aan de Olympische Spelen in Tokyo biedt het TeamNL Center de mogelijkheid om (zakelijke) evenementen op maat te organiseren tijdens de TeamNL Expo. Deze Expo zal in de maand juni een belangrijke rol spelen voor Nederlandse bedrijven, partners, sociale entrepreneurs en kennisinstellingen. Deze bedrijven krijgen de kans om in een unieke setting met hun handelspartners bijeen te komen. De Expo wordt in samenwerking met de Nederlandse overheid en de Nederlandse ambassade in Tokyo, ingericht op belangrijke thema’s waarbij circulariteit & duurzame Olympische Spelen centraal staan.
Papendal
Papendal gaat vol enthousiasme de uitdaging aan om samen met NOC*NSF en Heineken het TeamNL Tokyo Center vorm te geven. Naast het Holland Heineken House worden door Papendal de andere functies van het TeamNL Tokyo Center ingevuld. Het gaat daarbij o.a. om de Olympic club, het restaurant waar Oost & West samenkomen en waar lekker en gezond eten centraal staat. Papendal-directeur Jochem Schellens: "Mooi om de thuisbasis die we in Nederland zijn voor TeamNL, ook met alle betrokken partijen in Tokyo te mogen realiseren."