Lokale Clubondersteuning

Hoe vraag je als clubondersteuner een service aan?

Als een sportclub een hulpvraag heeft, kun je via Sportakkoord II een service aanvragen. In overleg met de adviseur lokale sport is bepaald welke clubondersteuners per gemeente een service aan kunnen vragen via de NOC*NSF Portal.

Voor je een service aanvraagt - rechtstreeks in de Portal of via de clubondersteuner met toegang - achterhaal je de hulpvraag van de sportclub of sportclubs, zodat je een passende service kan bieden. Andere clubondersteuners of verenigingsadviseurs binnen jouw werkgebied, maar ook buurtsportcoaches en lokale beleidsmedewerkers kunnen je hierbij helpen.

Hoe werkt het aanvraagproces voor services?

Service aanvragen

Het aanvragen van een service verloopt via de Service Module in de NOC*NSF Portal. Als je meerdere clubs ondersteunt die je met dezelfde service kunt helpen, is het handig om dit in één aanvraag te bundelen. Zo leren clubs van elkaar en kunnen meer clubs profiteren van de ondersteuning.

Voor sommige services vragen aanbieders een eigen bijdrage van de club. Geef dit vooraf aan bij de club als dit het geval is. De aanbieder van de service neemt dan rechtstreeks contact op om de opleiding, cursus of workshop in te plannen.

Als je een service wilt aanvragen, maar nog onvoldoende deelnemers hebt, kun je de aanvraag alvast invullen en in concept plaatsen. Op deze manier kan elke clubondersteuner inzien welke aanvragen er in concept staan, zodat je eventueel de service gezamenlijk aan kan bieden. Het minimale aantal deelnemers lees je in de NOC*NSF Portal. Zodra je de aanvraag voor de service indient, ontvangt de contactpersoon van de club een bevestiging.

  1. Veelgestelde vragen

Aanvraag controleren

Een medewerker van NOC*NSF controleert je aanvraag. Als de aanvraag nog niet in orde is, neemt de medewerker contact met je op. Als je aanvraag volledig is, wordt deze doorgestuurd naar de aanbieder van de service. De aanbieder ontvangt jouw aanvraag via de mail en accepteert of weigert de opdracht. Na acceptatie neemt de aanbieder contact op met de contactpersoon van de club. De service wordt ingepland.

  1. Veelgestelde vragen

Verantwoorden en afronden

De aanbieder vult na het afronden van de service de verantwoording in. Een medewerker van NOC*NSF controleert dit. Als je verantwoording in orde is, wordt de service afgerond.

  1. Veelgestelde vragen

Evalueren

Na afloop van de service ontvangen de deelnemers een vragenlijst waarmee ze de service kunnen beoordelen.

  1. Veelgestelde vragen