Teamnl Staatsloterij

Samen zichtbaar met Nederlandse Loterij

Twee keer per jaar besteden we verenigingsbreed aandacht aan onze samenwerking met Nederlandse Loterij en Staatsloterij. In het voorjaar draait dat om de jaarlijkse afdracht van Nederlandse Loterij aan de sport. Aan het eind van het jaar brengen we samen de oudejaarstrekking onder de aandacht.

Op deze pagina vind je alle informatie en communicatiemiddelen die je kunt gebruiken voor het eerstvolgende campagne-moment. Zo laten we samen zien hoe de sport en Nederlandse Loterij elkaar versterken – en hoe we met elkaar winnen voor Nederland.

 

Oudejaarstrekking 2025 – ‘Geef elkaar een beetje geluk’

Staatsloterij is zoals elk jaar alweer druk bezig met de grootste campagne van het jaar: de oudejaarstrekking! In december willen zij op verschillende manieren een gelukgevoel door Nederland verspreiden, waarbij we iedereen motiveren dat gelukgevoel door te geven. Dat kan al met een klein gebaar. 

Als er één periode in het jaar is om hierbij stil te staan, dan is het namelijk wel december. In deze wintermaand kloppen onze harten net wat warmer dan de rest van het jaar. Want, het grote geluk zit vaak in de kleine dingen.

Om deze boodschap: Geef elkaar een beetje geluk zo veel mogelijk te delen, doet Staatsloterij een beroep op de sport, om samen deze oproep te verspreiden.  In onderstaande blokken vind je twee manier om aandacht te besteden aan deze boodschap.

** Wegens ons 18+ beleid, vragen wij geen kinderen te delen in de content.

Deel de TV commercial op de breedtesport accounts.

Wat
Op 6 december komt onze gloednieuwe commercial voor het eerst op tv. Hij draait om iets liefs doen voor je buurman/buurvrouw. In een samenleving waar mensen steeds individualistischer worden is het moeilijk om connectie te maken. Men wil weer verbinding (echt contact) maar lijken te zijn vergeten hoe.  In de commercial worden buren bij elkaar gebracht door middel van een lief gebaar en het cadeau geven van een Oudejaarslot. We zouden je willen vragen om de commercial te delen.

Hoe   
Deel de post van Staatsloterij die op Instagram en Facebook wordt geplaatst. Op Instagram kun je 'm reposten op je feed (nieuwe functie) of delen in Instagram Stories. Op Facebook kun je de post op je eigen pagina delen. Voeg indien mogelijk een eigen tekst toe (‘geef elkaar een beetje geluk’ en bijvoorbeeld waarom jullie als sportbond graag je doelgroep hiermee willen inspireren) en tag @Staatsloterij.

Wanneer
Op vrijdagavond 6 december (tijdstip nog onbekend) staat hij op de social media van Staatsloterij. Vanaf dat moment kan de TV commercial door iedereen gedeeld worden. Dit kan gelijk op 6 december, maar ook ergens in de dagen erna. Deel 'm in ieder geval voor 12 december. 


Maak de boodschap ‘Geef elkaar een beetje geluk’ relevant voor de sportfans voor alle fan accounts.

Wat:
Maak de boodschap ‘geef elkaar een beetje geluk’ relevant voor jullie doelgroep met een post die slaat op het geven van geluk door middel van een klein gebaar. In uitwerking kunnen jullie laten zien op wat voor manier een klein gebaar voor jullie al veel geluk kan opleveren of hoe geluk in een klein hoekje zit. 

Hoe:
Een invalshoek hiervoor kan ook zijn om de personen uit te lichten/in het zonnetje te zetten die het hele jaar door geluk geven door altijd klaar te staan; de vrijwilligers die in elke bond die een enorm waardevolle rol spelen.     

Wanneer:
Plaats de post ergens tussen 11 en 25 december, verwerk de boodschap ‘Geef elkaar een beetje geluk’ in de tekst van de post en tag @Staatsloterij.

Inspiratie:
Zie hier een aantal voorbeelden van afgelopen jaar: TeamNL, Golf.nl.


Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Neem contact op met NOC*NSF Supportdesk via: