Rule 40 en niet-olympische en -paralympische sponsors
Mogelijkheden sociale media
De topsporter mag maximaal zeven groet- of bedankberichten, gericht aan de privésponsor, op social media plaatsen. Als de topsporter meer dan zeven keer uitkomt in de competitie, mag één extra groet- of bedankbericht worden geplaatst per keer dat de topsporter uitkomt in competitie.
- De privésponsor mag gedurende de olympische periode eenmalig één groeten één bedankbericht en één succeswens en één felicitatiebericht aan de topsporter op social media plaatsen.
- Berichten mogen gelijktijdig op verschillende social media kanalen geplaatst worden.
- Het re-posten van berichten van het IOC, het organisatiecomité Milaan Cortina 2026 en NOC*NSF/TeamNL is toegestaan zonder toevoegingen aan het originele bericht.
- Topsporters, privésponsors en sportbonden mogen een origineel bericht maximaal één keer re-posten.
- Berichten en re-posts moeten altijd voldoen aan de uitgangspunten en voorwaarden van Rule 40, dit betekent dat de berichten en re-posts:
- geen olympische symbolen, logo’s en beelden mogen bevatten
- niet mogen verwijzen naar olympische sponsors
- geen bericht mogen bevatten van olympische sponsors
- niet versterkt mogen worden door commerciële teksten, campagnes etc.
Voorbeelden