De missie

De duurzame mogelijkheden van waterstof onder de aandacht brengen. En ons land positioneren als Nederland Waterstofland. Dat is de missie. Vanwege onze verbondenheid met wind en water zijn we daar uitstekend voor gepositioneerd. We hebben wind, zeehavens, kennis en de infrastructuur om er een succes van te maken. Met waterstof kunnen we onze duurzame klimaatambities verwezenlijken.

Watersporters TeamNL boegbeeld campagne

De missie wordt uitgedragen door watersporters van TeamNL. Windsurfer Kiran Badloe en zeilster Marit Bouwmeester hoef je echt niet uit te leggen wat de kracht van water is en waarom de energietransitie noodzakelijk is. Samen met Ranomi Kromowidjojo, Chantal Haenen en Corné de Koning zijn zij het boegbeeld van de campagne.

“Als olympisch kampioen ben ik mij heel bewust van de kracht van water. Water is de belangrijkste voorwaarde voor het leven op aarde. Het bepaalt hoe we ons voelen en gedragen. Samen met Missie H2 geloof ik in water(stof) als duurzame energiebron.”

Marit Bouwmeester, olympisch kampioen Laser Radiaal

Watersporthelden werken met wind en water

“Onze nationale watersporthelden werken dagelijks met de oerkrachten van wind en water, hét handelsmerk van Nederland Waterstofland. En hét recept voor ons collectieve eindplaatje, een betaalbaar en duurzaam energiesysteem op basis van groene stroom en groene waterstof!”

Henk Jacobs, Kernteam Missie H2

Een initiatief van koplopers in de energietransitie

Missie H2 is een initiatief van Gasunie, Groningen Seaports, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland, Eneco, Toyota en Vopak. Zij willen een brede beweging op gang te brengen ten behoeve van de energietransitie. Het doel is 0% CO2-uitstoot in 2050.