NOC*NSF verlengt en versterkt partnership met Ocean Outdoor tot 2032
18 september 2023Ocean Outdoor en NOC*NSF verlengen hun samenwerking tot 2032. Dit partnership benadrukt de toewijding van beide partijen aan sport en maatschappelijke betrokkenheid. Ocean wil met deze relatie graag bijdragen aan de ambitie van NOC*NSF om het sportiefste land ter wereld te worden.
Ocean Outdoor heeft als doel om maatschappelijk betrokken te ondernemen. De samenwerking met NOC*NSF past daar naadloos bij. NOC*NSF focust namelijk niet alleen op topsport, maar streeft er ook naar dat iedereen toegang heeft tot breedtesport. Een lichamelijke beperking bijvoorbeeld mag daarbij nooit een barrière zijn.
Ocean Outdoor steunt NOC*NSF met verschillende bewustwordingscampagnes en omarmt daarnaast zowel de Olympische- als de Paralympische Spelen, met als inzet iedereen aan het sporten te krijgen. Bovendien ondersteunt Ocean Outdoor, in lijn met andere Ocean-landen, niet alleen lokale NOC's, maar ook de Special Olympics, dé sportorganisatie voor mensen met een verstandelijke beperking.
Xavier Tilman, CEO van Ocean Outdoor, verklaart: "Sport verbindt, geeft zelfvertrouwen en verbetert de kwaliteit van leven. Door grootschalige en creatieve media-inzet willen wij bijdragen aan een verdere bewustwording dat sport voor iedereen toegankelijk moet zijn. Ik ben daarom ongelofelijk trots onze bestaande samenwerking met NOC*NSF langdurig te verlengen."
NOC*NSF krijgt toegang tot het uitgebreide netwerk van Ocean Outdoor, dat bestaat uit meer dan 350 grootformaat (digitale) schermen langs snelwegen, winkelcentra en stadscentra. Hiermee kan NOC*NSF een miljoenenpubliek bereiken en de bewustwording vergroten om Nederland aan het sporten te krijgen en de Olympische en Paralympische Spelen uit te dragen.
Tijdens de aanloop naar de Olympische Spelen van Parijs zal Ocean Outdoor haar innovatieve en creatieve team Ocean Labs inzetten voor NOC*NSF en haar partners. Het doel is de ultieme sportbeleving en emotie van Parijs naar Nederland te brengen en deze te verbinden met NOC*NSF en haar partners.
Baukje ter Huurne, chief marketing officer NOC*NSF: "Trouwe partners als Ocean zijn voor NOC*NSF heel belangrijk om onze doelstellingen te realiseren. Op topsportniveau, maar zeker ook voor de hele samenleving. We zien dat de sportdeelname sinds corona nog steeds achterblijft, vooral bij jongeren. Daarom zetten we, ook met Ocean, vol in om sport toegankelijk en aantrekkelijk te maken voor iedereen."