Vanaf vandaag is via de nieuwe webshop van TeamNL (www.teamnl.shop) onder meer de officiële kleding te verkrijgen die de deelnemers aan de Olympische Spelen straks in Tokio zullen dragen. Sportliefhebbers kunnen zich hullen in het shirt of trainingspak van de toppers van TeamNL.
De professionalisering van de TeamNL-merchandising is door NOC*NSF uitgevoerd in samenwerking met het bedrijf Badge 2C. Hiermee wordt ingespeeld op de groeiende vraag van de Nederlanders om zich met de topsporters te kunnen identificeren, in combinatie met hun favoriete sport.
John Bierling, zakelijk directeur NOC*NSF: ”We krijgen veel vragen naar de sportkleding die door onze TeamNL sporters wordt gedragen. Deze kleding komt nu ook beschikbaar voor onze fans.”
Het aanbod van de webshop bestaat naast de TeamNL Fila-kleding van de sporters die Nederland internationaal vertegenwoordigen, ook uit vrijetijdskleding, accessoires voor fans en een speciaal TeamNL-cadeauprogramma.
Badge 2C is een dochteronderneming van Badge Holding van oprichter Roland Heerkens. Hij introduceerde 45 jaar geleden de sportmerchandising in Europa en zette 25 jaar geleden de eerste sportwebshops op waaronder het succesvolle Voetbalshop.nl. Badge Holding was betrokken bij de merchandising en e-commerce projecten van onder meer de Champions League, FIFA, UEFA, KNVB en verscheidene betaald voetbalorganisaties, alsmede grote Amerikaanse sportorganisaties als de NFL, NHL en MLB.
Roland Heerkens: “Het eervolle verzoek van NOC*NSF om dit project op te zetten, kon ik niet afslaan. We zullen gebruik gaan maken van de allernieuwste e-commerce en productietechnieken. Met betrekking tot de Olympische Spelen hebben we al 35 jaar geleden voor het eerst met het IOC samengewerkt.”
Het bedrijf heeft Bas Bakker aangesteld als managing director. Bas Bakker was de afgelopen tien jaar verantwoordelijk voor de Europese websites van Foot Locker. De nieuwe webshop van TeamNL is te vinden via www.teamnl.shop.