Wie zijn de olympische en paralympische sponsors ?

IOC Worldwide Olympic Partners

Rule 40 Afbeelding 3 Worldwide Olympic Partners (002)

NOC*NSF Partners van de Nederlandse Sport (NOC*NSF/TeamNL)

Rule 40 Afbeelding 3 Partners Van De Nederlandse Sport Teamnl (003)

NOC*NSF Partners van de Nederlandse Sport (NOC*NSF en TeamNL)

Suppliers van TeamNL (beperkte rechten)

Rule 40 Afbeelding 4 Domeinpartners Suppliers En Mediapartners Van Teamnl

Suppliers van TeamNL (beperkte rechten)

Mogelijkheden voor commerciële uitingen

Het is voor olympische sponsors toegestaan om olympische elementen (symbolen, begrippen en beelden) te gebruiken in campagnes en uitingen. Deze elementen zijn door hen onder vooraf bepaalde voorwaarden te gebruiken in:

  • Bestaande campagnes (waarmee door het toevoegen van olympische elementen wordt ingespeeld op de Olympische Spelen).
  • Nieuwe campagnes (waarmee door gebruik van olympische elementen wordt ingespeeld op de Olympische Spelen).
  • Advertenties.
  • Succeswensen en felicitatieberichten.
  • Re-posts van berichten van (andere) topsporters en berichten van het IOC, het organisatiecomité Milaan Cortina 2026, NOC*NSF en TeamNL.

Voorwaarden bij het indienen van een campagne

Campagne wereldwijd

  • Verplicht voorleggen aan IOC (www.olympic.org).
  • De campagne moet gericht zijn op twee of meerdere niet-Nederlandstalige landen, of - naast Nederland - op minimaal één niet-Nederlandstalig land.
  • Indienen voor 30 november 2025.
  • NOC*NSF is niet verantwoordelijk voor internationale campagnes, maar het is wel raadzaam hierover vooraf contact op te nemen met NOC*NSF

Campagne Nederland

  • Met de sponsors van TeamNL/NOC*NSF is afgesproken dat ze hun voorgenomen campagnes van tevoren afstemmen met NOC*NSF.
  • Gericht op het Nederlandse publiek.

Campagnes door Olympische sporters