Jumbo en NOC*NSF starten partnership gezonde voeding en sport
16 december 2021Foodcamp: nieuw leerprogramma voor sportverenigingen
Sporters helpen gezonder te leven én beter te presteren. Dat is het doel van de verregaande samenwerking die Jumbo Supermarkten en NOC*NSF met elkaar aangaan op het gebied van gezonde voeding en sport. De partijen hebben hiervoor een nieuw leerprogramma over voeding, gezondheid en sport ontwikkeld voor trainers en coaches: Jumbo Foodcamp. Vanaf volgend jaar kan de Jumbo Foodcamp-module worden ingezet bij alle ruim 25.000 Nederlandse sportverenigingen die via de sportbonden zijn aangesloten bij NOC*NSF.
Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken en daarmee iedereen helpen met een gezondere leefstijl. Zo maakt Jumbo onder meer haar huismerkproducten steeds gezonder en is er volop aandacht en inspiratie voor het eten van voldoende groenten en fruit. Om iedereen te helpen en te inspireren gezonder te eten en (meer) te bewegen wordt onder andere de Jumbo Foodcoach-app ingezet, die mede is ontwikkeld met behulp van de topsportexpertise van NOC*NSF en het professionele schaats- en wielerteam van Jumbo-Visma.
De ervaringen met de Jumbo Foodcoach-app zijn nu verwerkt in een nieuw leerprogramma: Jumbo Foodcamp. Deze module wordt toegevoegd aan de bestaande leerprogramma’s die NOC*NSF en de sportbonden aan hun verenigingen aanbieden.
Gezonde sportomgeving
Met Foodcamp willen Jumbo en NOC*NSF trainers, coaches, kantinemedewerkers en bestuurders van sportclubs ondersteunen bij het creëren van een gezonde sportomgeving. Zodat hun sporters bewuster omgaan met voeding voor, tijdens en na het sporten. Dus óók wat sporters thuis, op school of op hun werk eten voordat ze gaan trainen of juist daarna.
De Jumbo Foodcamp-trainingsmodule duurt twaalf weken en bestaat uit diverse sessies over voeding en bewegen. Eén sessie is in een lokale Jumbo-winkel zodat meteen kennis kan worden gemaakt met de producten. Trainers van sportclubs krijgen zo praktische inzichten over het belang van gezonde voeding en leren hoe ze sporters het beste op dit gebied kunnen adviseren.
Kennis delen
“Met deze prachtige samenwerking onderstrepen we onze ambitie om iedereen te helpen met een gezondere levensstijl”, zegt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO bij Jumbo. “Samen met NOC*NSF kunnen we onze kennis over sport en voeding met sportverenigingen in heel Nederland delen en gezond eten en bewegen nog leuker maken.”
Met dit nieuwe programma willen we sporters nog meer sportplezier laten beleven door hen beter te adviseren over de juiste voeding op het juiste moment
Marc van den Tweel, algemeen directeur NOC*NSF
“We voegen Jumbo Foodcamp toe aan onze leerprogramma’s, omdat we er van overtuigd zijn dat deze kennis zeer waardevol is voor lokale sportverenigingen”, zegt Marc van den Tweel, algemeen directeur bij NOC*NSF. “We leren trainers al meer over onderwerpen als coachen, bewegen en psychologie. Daar voegen we nu het zeer belangrijke aspect voeding aan toe. Met dit nieuwe programma willen we sporters nog meer sportplezier laten beleven door hen beter te adviseren over de juiste voeding op het juiste moment.”
Jumbo Foodcoach app
Jumbo Foodcoach is een initiatief om topsporters en amateursporters, maar uiteindelijk iedereen, te helpen met het maken van bewuste, verantwoorde en lekkere voedingskeuzes. Door mensen op een leuke manier met kleine stapjes te helpen richting een gezondere levensstijl. De bijbehorende app is ontwikkeld in samenwerking met voetbalvereniging PSV en Team Jumbo-Visma en wordt al gebruikt door fanatieke wielrenners, hardlopers, teamsporters en fitnessers. Binnenkort is de Jumbo Foodcoach app beschikbaar voor iedereen.
Over Jumbo Supermarkten:
Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. In 2019 kwamen daar de eerste winkels in België bij.
Jumbo telt momenteel zo’n 700 winkels, waaronder 8 Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Ook voert het concern het gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin elementen van de reguliere Jumbo winkel, Foodmarkt én van restaurantketen La Place worden gecombineerd. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen.
In alles wat Jumbo doet, staan de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant voorop. De supermarktketen zet alles op alles om klanten te blijven verrassen en inspireren en hen elke dag de leukste boodschap te bieden. Zo wordt in alle winkels én online de unieke Jumbo formule gevoerd met de combinatie van een groot assortiment én de beste service én euro’s goedkoper.
Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de 7 Zekerheden van Jumbo. Door de klant altijd centraal te stellen, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Jaarlijks mag Jumbo ruim 10 miljoen klanten verwelkomen.
Iedere dag de leukste boodschap, al 100 jaar
2021 staat in het teken van het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf. Een belangrijke mijlpaal die wordt gevierd samen met klanten, ondernemers, partners, leveranciers en alle 100.000 medewerkers. Jumbo kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en blijft elke dag op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden om in te investeren en van klanten fans te maken. Dat is de passie die in het hele bedrijf wordt doorgegeven.