Rule 40 oud

Meer commerciële mogelijkheden voor sporters tijdens Olympische en Paralympische Spelen

Goed nieuws voor de sporters van TeamNL die deelnemen aan de Olympische en Paralympische Spelen in Tokyo. Zij krijgen de ruimte om ook in de olympische en paralympische periode hun privésponsors te promoten. Ook mogen deze sponsors tijdens de Spelen binnen de vastgestelde voorwaarden campagne voeren met de beeltenis van deze sporters.

NOC*NSF, de NOC*NSF Atletencommissie, sportersvakbond NL Sporter en een aantal zaakwaarnemers van sporters van TeamNL hebben gezamenlijk de zogeheten Rule 40 van het IOC Olympic Charter voor Nederland werkbaar gemaakt. NOC*NSF heeft hier met IOC en IPC overleg over gevoerd.

De nieuwe invulling van Rule 40 is belangrijk voor de Nederlandse topsport. Zowel nationaal als internationaal is al langer discussie gaande over de mogelijkheden voor sporters en sportbonden om hun privésponsors tijdens de olympische en paralympische periode recht op activatie te geven. Deze regels zijn nu verruimd voor de Nederlandse sporters van TeamNL.

DOWNLOAD -> 'Meer informatie en voorbeelden'

Bekijk meer

-> Wat is Rule 40?

-> Reacties van NOC*NSF, Atletencommissie, NL Sporter en zaakwaarnemers

-> Praktische tips