Pexels Shvets Production 8933539

Voel je weerbaarder

Sport is goed voor je zelfvertrouwen. Zeker voor mensen die ontevreden zijn over hun uiterlijk is dat een goede reden om te gaan sporten. Doordat we overal op social media, tv en in tijdschriften perfecte strakke lichamen zien, hebben steeds meer vrouwen en mannen een laag zelfbeeld. Daar kun je met sport heel simpel iets aan doen. Door te sporten ontdek je namelijk wat je lichaam allemaal wél kan! En dat is waarschijnlijk meer dan jij zelf had gedacht.

Van sport krijg je een positiever beeld van jezelf. Dat is niet een of andere peptalk. Het is met onderzoek bewezen dat mensen die veel bewegen positiever over hun lichaam denken. Daar zijn meerdere verklaringen voor te geven. Het is natuurlijk al zo dat je door te sporten je lichaam langzaam kan zien veranderen: je raakt kilo’s kwijt of je gaat meer spieren kweken.

Beresterk

Toch speelt bij het positieve beeld over je lichaam door sport nog iets anders. Je krijgt namelijk een beter inzicht van wat jij met je lijf kunt. Het ontdekken van nieuwe vaardigheden geeft je het gevoel beresterk te zijn. Als jij jezelf laat zien dat iets lukt waarvan je niet wist dat je dat in je had dan geeft dat zo’n boost aan je zelfvertrouwen! Daar kan geen peptalk tegenop.

Probeer dus een keer iets nieuws uit en voeg een activiteit toe aan je lijstje van wat jouw lichaam allemaal kan. Een stukje hardlopen, een rondje fietsen, een fikse wandeling, tien minuutjes touwtjespringen, wat buikspieroefeningen, het maakt niet uit wat je doet. Van elke nieuwe vaardigheid groeit jouw zelfvertrouwen!

Toch speelt bij het positieve beeld over je lichaam door sport nog iets anders. Je krijgt namelijk een beter inzicht van wat jij met je lijf kunt. Het ontdekken van nieuwe vaardigheden geeft je het gevoel beresterk te zijn. Als jij jezelf laat zien dat iets lukt waarvan je niet wist dat je dat in je had dan geeft dat zo’n boost aan je zelfvertrouwen! Daar kan geen peptalk tegenop.

Probeer dus een keer iets nieuws uit en voeg een activiteit toe aan je lijstje van wat jouw lichaam allemaal kan. Een stukje hardlopen, een rondje fietsen, een fikse wandeling, tien minuutjes touwtjespringen, wat buikspieroefeningen, het maakt niet uit wat je doet. Van elke nieuwe vaardigheid groeit jouw zelfvertrouwen!